Aktuálně z Eduzměny

Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.

Škola, která se nebojí změn

Nové trendy ve vzdělávání, spolupráce s mentory, učení venku nebo inspirativní výjezdy do jiných škol. Pojďte se podívat, co se za posledních několik let proměnilo v základní škole ve Zbraslavicích na Kutnohorsku.

Tisková zpráva: Eduzměna na konferenci představí výsledky pilotního projektu na Kutnohorsku

Mluvit se bude také o budoucí podpoře vzdělávání v regionech. Pětileté působení Eduzměny na Kutnohorsku zhodnotí nezávislí odborníci, zástupci zapojených škol, zřizovatelé i partneři nadačního fondu.

Kámen úrazu je, že změny ve školství se nedají dělat rychle

Rozhovor s publicistou Tomášem Feřtkem a jeho knize Mapa změny, která popisuje pět let cesty za novou podobou škol na Kutnohorsku. Shrnuje v ní, jak se Eduzměně dařilo, kde narazila a jak mohou získané zkušenosti ovlivnit české školství jako celek.

Ředitelka MŠ Kutná Hora Pavla Berková: Uvědomila jsem si, jak je potřeba důvěřovat a naslouchat

Pavla Berková vede na Kutnohorsku devět mateřských škol a dvě školní jídelny, 569 dětí a 91 zaměstnanců. I přesto tráví dvě dopoledne v týdnu ve třídách, u dětí. V rozhovoru se ohlíží  za svými začátky i za pěti roky s Eduzměnou.

Tisková zpráva: Centrum podpory vzdělávání bude na Šumpersku a Zábřežsku systematicky pomáhat školám

Na Šumpersku a Zábřežsku vzniká Centrum podpory vzdělávání (CPV): nová organizace, která poskytuje systematickou podporu školám a všem dalším aktérům, kteří mají na vzdělávání vliv.

Základem je důvěra. Nechodíme do škol radit, ale naslouchat

Školy nepotřebují hotové návody, ale partnera, který jim pomáhá přemýšlet a vidět věci zvenčí. Ivica Másilková vede na Šumpersko-Zábřežsku tým průvodců, kteří školy podporují v rozvoji s respektem k jejich tempu i možnostem. V rozhovoru mluví o tom, proč změna začíná u vztahů, o smyslu „inspiraček“ a také o tom, co se stane, když učitelé nahlédnou za zdi vlastní školy, třeba až do firemního světa.

Prázdno: povídka inspirovaná praxí Týmů duševního zdraví

Tato povídka je inspirována praxí Týmů duševního zdraví na Kutnohorsku, konkrétní příběh je fiktivní. 

Jak se rodilo logo

Jak vlastně vzniklo logo Eduzměny? A co ten barevný větrník symbolizuje? Pojďte se s námi vrátit do roku 2018, kdy to všechno začalo.

Každé dítě potřebuje zažívat úspěch

„Snažíme se z našich dětí udělat sebevědomé osobnosti, které vědí, že mají své místo na světě, v rodině, ve společnosti,“ říká učitelka Jaroslava Lázničková z kutnohorské Základní a praktické školy Na Náměti. Jak se v této škole podařilo změnit přístup dětí k tělesné výchově, dodat jim tolik potřebné sebevědomí a vůli jít za svými sny?

 

Tyto webové stránky ukládají v souladu se zákony na vaše zařízení soubory, obecně nazývané cookies. Odsouhlaste prosím nastavení cookies souborů pro použití webu. Více informací zde.