
Aktuálně z Eduzměny
Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.
Černé tabule s šik písmem a koutek k sezení vyvedený ze dřeva. Ovocné saláty, luxusní sendviče a výběr minerálek. (No, dobře, a také párek v rohlíku.) K tomu příjemná obsluha a lidové ceny. Tak vypadá nové školní bistro ve Zruči nad Sázavou. Rozjela ho tu v září „matka činu“...
Eduzměna na Kutnohorsku v roce 2022 nabrala obrátky. Pomáhali jsme školám s dotacemi i individuálním rozvojem, byli jsme u koordinace vzdělávání nových ukrajinských žáků, umožnili jsme dětem růst díky vlastním projektům...
Základní škola v Malešově patřila dříve spíše mezi ty klasické. Dnes tu děti dostávají stále větší slovo, přibývá času stráveného s rodiči a učitelé zavádějí jeden moderní prvek za druhým.
Jak na Hejného matematiku? Tady najdete praktické tipy, jak se v této metodě zorientovat. A inspirovat se můžete i v ZŠ Církvice, kde na toto téma uspořádali celoškolní kavárnu pro rodiče a příbuzné. Akce měla velký úspěch.
Jak využít barevné kostičky LEGO nejenom ve volné hře, ale také jako pomůcku k rozvíjení nejrůznějších dovedností? Právě to měly možnost zjistit učitelky z mateřských škol na Kutnohorsku v rámci online semináře Učení hrou.
Kutnohorsko navštívili experti z Pilotu 2.0. Osmičlenná skupina složená z pedagogů a zástupců MAP, MAS a radnic si prohlédla Církevní mateřskou školu sv. Jakuba, setkali se také s týmem průvodců Eduzměny.
Dožínkami v ekocentru Divočina vyvrcholily projekty žáků ZŠ T. G. Masaryka a ZŠ Kamenná stazka, nazvané “Život chleba”. Projekt děti provází celoročním cyklem růstu obilí a finančně ho podporuje Nadační fond Eduzměna.
Loňský školní rok byl prvním rokem, kdy Eduzměna mohla ve školách na Kutnohorsku bez omezení fungovat. Už nebyly zavřené kvůli protiepidemickým opatřením, a naši průvodci tak s nimi mohli začít naplno spolupracovat. Co je při práci s jednotlivými školami potěšilo? A jaké konkrétní posuny se dají vysledovat?