Neměli na vybavení, díky pomoci teď mohou tvořit

Každá rodina si nemůže dovolit koupit dětem vlastní počítač či notebook, nebo jim platit kroužky. Mnohé talentované děti tak nemají stejnou příležitost se rozvíjet, jako jejich spolužáci. Pandemie covidu navíc finanční situaci některých rodičů ještě zhoršila.

Na to se nemohl dívat výtvarník Jan Kopřiva, který učí výtvarnou výchovu na Kutnohorsku. Je takovým kočovným učitelem, už deset let pendluje mezi vesnickými školami a ve světě umění se snaží být dětem spíš průvodcem než autoritou (víc o něm čtěte tady). Svým žákům, kteří se ocitli v obtížné finanční situaci, se proto rozhodl pomoct a tak prostřednictvím Fondu pro Kutnohorsko sehnal potřebné peníze:

Podařilo se pomoci rodině ve finanční tísni – oba rodiče přišli o práci v souvislosti s covidem, Eduzměna zaplatila roční školné na základní umělecké škole. Dalšímu talentovanému žákovi z rodiny s vleklými finančními problémy fond pomohl se školným i koupí „mininotebooku“ s dotykovou obrazovkou. Kreslí na něm vzdušné, jemné figurální kresby inspirované manga komixy.

Další tablet dostala mladá výtvarnice, potřebovala kreslit a tablet byl pro ni velkou pomocí: „Je už nyní po rekonvalescenci a v pořádku, na notebooku hodně výtvarně experimentuje,“ říká Jan Kopřiva. Ne každý příběh má ale šťastný konec:

Bohužel žákyně s chronickými zdravotními problémy, která jako třetí tvořila na notebooku od Eduzměny, své nemoci podlehla. Musela dlouhodobě držet přísnou karanténu a notebook ji sloužil nejenom na kreslení ale také na kontakt s kamarády.

Krizový Fond pro Kutnohorsko už pomohl 35 školám: zajistil jim technologie pro distanční vzdělávání nebo metodickou podporu. A vyhověl i devíti žádostem neziskových organizací na podporu peer-to-peer doučování, integračních pobytů, nebo třeba letních táborů pro znevýhodněné děti. Pomoc z fondu dál pokračuje – letos podporuje hlavně projekty, které hledají cestu, jak učit i jinými než zaběhnutými způsoby. Na třech školách v regionu zkouší, jak vhodně propojit prezenční a dálkovou výuku, nebo jak učit venku či metodou převrácené třídy.