Příběhy

Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.

Kolikrát jste snili o tom, že utečete ze třídy?

„Hodně dětí ví, že není správné, jak se učí. Že musí umět věci, které pro ně nejsou užitečné. Ale samozřejmě to nedokáží vyjádřit. A tak jsem si řekl: Pojďme tam mít dítě, které to dokáže říct,“ říká v rozhovoru režisér, výtvarník a autor spotu Eduzměny Václav Krbůšek.

Káráte učitele? Nedivte se, že hledá na dětech chyby

Říkáme, že je potřeba zajistit wellbeing dětí, ale zranění lidé neumějí udělat wellbeing. Nikomu. My potřebujeme udělat wellbeing učitelům, ředitelům, kteří ho začnou chtít tvořit dětem.

Potřebuji pohled zvenku a sdílet, říká ředitelka školky

„Funkci ředitelky jsem vzala jako výzvu a úplně jsem nevěděla, do čeho jdu. Bylo to pro mě nové a první rok jsem to chtěla vzdát."

Ředitelka: Musíme vědět, kdo jsme, abychom pomohli rozvíjet učitele

Nebojím se říct své potíže a slabé stránky. I když je pravda, že když jsme začínali, tak jsem spíš sledovala ostatní ředitele.

Děti mají co říct, ale nenasloucháme jim

Jak se obléct na tiskovou konferenci nebo jaké otázky jsou už moc „na tělo“? To se měli možnost naučit žáci křesetické základní školy, kde Eduzměna uspořádala setkání dětí...

Vadí mi známkování. Jsou to jen čísla

Nepotřebuju vědět, co znamená dělenec a dělitel, chci dělat hudbu. A proto bych chtěla mít víc hudebky, protože takhle nemám tolik času hrát a cvičit.

Fyziku učí jinak, s brčkem a modelínou

Fyzikářka Jana Červená se vždy snažila hledat cesty, jak udělat svůj předmět pro děti atraktivní. Když pak na jednom semináři Elixíru do škol zjistila, jak lze fyziku předávat,...

Paní fyzikářko, odpouštím vám

Ve škole jsem neměla ráda dva předměty: fyziku a matiku. Kdyby mi někdo před pár měsíci řekl, že budu psát reportáž ze semináře fyzikářů, hodně by mě ta...

Přihlásila děti na „romskou“ školu: Pověst neřeším, zajímá mě přístup

Majorita se do kutnohorské Základní školy Kamenná stezka nehrne. Nálepka, kterou si díky vyššímu počtu romských a jinak znevýhodněných dětí získala, ale neodradila rodinu Mirky Machové.