Příběhy
Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení, i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.
Před šesti lety měla ZŠ Kamenná stezka 160 žáků. Dnes je jich 280 a škola po letech otevřela tři první třídy. Klíčovou postavou v tomto příběhu je žena, která se před šesti lety ujala vedení “Kamenky”. Ředitelka Andrea Melechová Ruthová se ohlíží za desegregací své školy.
Projektová kancelář CPV Kutnohorsko poskytuje konzultační podporu v oblasti dotací místním školám už dva roky. Ředitelům pomohla zajistit již více než 16 milionů korun. Pomocnou rukou je jim zejména naše konzultantka Jana Melníková.
Letošní Letní škola Eduzměny zamířila do vísky Ostrov nedaleko Zruče nad Sázavou. Krásné místo podpořilo uvolněnou atmosféru, která byla obzvlášť potřeba. Tématem třídenního setkání totiž byla reflexe. Věříme, že si všichni odvezli spousta inspirace.
Pobyt venku má pozitivní vliv na zdraví dětí a může zároveň vést k lepší a efektivnější výuce. I proto jsme se rozhodli v nadcházejícím školním roce více zaměřit na učení venku a podpořit učitele, kteří by se chtěli inspirovat a tuto cestu vyzkoušet.
Vchod do jídelny zdobí dopisy a obrázky od dětí, na terase rostou v truhlících čerstvé bylinky a kuchařky se právě domlouvají, jestli dnes na terasu vynesou stolky, aby mohly děti jíst venku. Pojďte se inspirovat do školní jídelny v Červených Janovicích, kterou vede Soňa Kafková.
Základní škola v Malešově patřila dříve spíše mezi ty klasické. Dnes tu děti dostávají stále větší slovo, přibývá času stráveného s rodiči a učitelé zavádějí jeden moderní prvek za druhým.
Kutnohorsko navštívilo koncem května šestnáct zástupců slovenského ministerstva školství a tamních Regionálních center podpory učitelů. Podstatnou část programu strávila delegace s kolegy ze vznikajícího kutnohorského Centra podpory vzdělávání.
Rozhovor s Matyášem Grimmichem, spoluautorem metodiky Řešíme společnou výzvu. Co má metodika učitelům přinést, jak vznikala, co může participace ve třídách zlepšit i jaká jsou její úskalí?