Příběhy

Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení, i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.

Na Kutnohorsko přijeli za inspirací zástupci slovenského ministerstva školství

Kutnohorsko navštívilo koncem května šestnáct zástupců slovenského ministerstva školství a tamních Regionálních center podpory učitelů. Podstatnou část programu strávila delegace s kolegy ze vznikajícího kutnohorského Centra podpory vzdělávání.

Díky participaci se děti učí aktivně zapojit do dění ve škole, pomáhá to všem

Rozhovor s Matyášem Grimmichem, spoluautorem metodiky Řešíme společnou výzvu. Co má metodika učitelům přinést, jak vznikala, co může participace ve třídách zlepšit i jaká jsou její úskalí?

Jaké mají vysvědčení v zahraničí?

Víte jak vypadá vysvědčení v cizině? Známky většinou nechybí, slovní hodnocení je běžné.

Celkem 557 dětí z Kutnohorska už vyřešilo společnou výzvu

Našeho programu Řešíme společnou výzvu se letos zúčastnilo 13 tříd z Kutnohorska. Slavnostní prezentace proběhly v polovině května v Tylově divadle v Kutné Hoře. Program učí děti uskutečňovat vlastní projekty. V nich se jako témata často objevují zlepšování vztahů ve třídě, péče o prostředí školy, zapojení se do širšího dění v obci nebo ve městě. 

Děti, které se hýbají, se lépe učí. Reportáž z 5. ZŠ Mladá Boleslav

„Škola plná pohybu“. Tak se jmenuje 5. ZŠ v Mladé Boleslavi. Před budovou parkují kola a koloběžky, na chodbách visí boxovací pytle a koše na basket, u zdí stojí žebřiny, vše volně k dispozici. Na velké přestávky můžou děti do tělocvičny nebo do školního klubu, kde na ně čeká boulderová stěna a stoly na ping-pong. Pojďte se s námi inspirovat, stejně jako skupina učitelů z Kutnohorska.

 

Učitelé bývají překvapení, co všechno děti zvládnou samy

Co přesně znamená participace dětí a k čemu je vlastně dobrá? Čím začít, když chci jako učitel/ka děti více zapojovat? Zeptali jsme se Zuzany Demlové ze Společnosti pro kreativitu ve vzdělávání, která se podílela na naší metodice k programu Řešíme společnou výzvu.

 

300 dní malešovské radosti

Náš program Řešíme společnou výzvu inspiroval ZŠ Malešov k vlastnímu celoročnímu programu, který si škola řídí a financuje sama a jsou do něj zapojeny všechny třídy. V rámci 300 dní radosti tak vznikají projekty jako psaní třídní pohádkové knihy, série setkání s rodiči, učení v přírodě nebo se chystají různé akce pro děti z místní školky. 

Osmáci mi jasně ukázali: tohle ještě neumíš. A pak mi dali desku Honzy Nedvěda

Na Kutnohorsku právě vrcholí pětiletý projekt rozvoje škol. Jeho základ tvoří devět žen a mužů, kteří intenzivně a nablízko pracují se všemi tamními školami. Jako průvodce působí i Jindřich Monček, který je zároveň ředitelem poděbradské školy Jedna radost.

Ředitelská klubovna pomáhá vedení škol v (sebe)rozvoji

Poznat svoje silné a slabé stránky, inspirovat se navzájem a pracovat na svém osobnostním rozvoji v rámci uzavřené skupiny. To vše nabízí dlouhodobý vzdělávací program pro vedení škol Ředitelská klubovna.

Tyto webové stránky ukládají v souladu se zákony na vaše zařízení soubory, obecně nazývané cookies. Odsouhlaste prosím nastavení cookies souborů pro použití webu. Více informací zde.