Příběhy

Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.

Baruš Jeřábková: Děti on-line stejně jsou. Škola jim může pomoci strávit čas užitečně

Baruš Jeřábková je pedagožka, umělkyně a průkopnice digitálních technologií na školách. Je koordinátorkou a mentorkou kreativní a digitální výuky v Eduzměně, kde také od ledna povede nově vzniklé metodické centrum pro hudební a výtvarnou výchovu...

Kam dál? Eduzměna hostila svoji první konferenci

Takové vlaštovky se pražským Doxem proletěly zaručeně poprvé. Dva tucty barevných papírových ptáků vyslaly z pódia do sálu děti z Kutnohorska a do záhybů jim vepsaly jasný vzkaz: děti chtějí na školách ledacos jinak...

Každé dítě by mělo vědět, co mu při učení pomáhá. A taky to dostat

Jedním ze slov skloňovaných snad ve všech plánech na rozvoj školství je individualizace. Úprava výuky podle potřeb jednotlivých žáků byla také námětem letní školy Eduzměny. Přečtěte si, jak takové učení vypadá v praxi.

Neházej penál do žita

Zrezavělý rýč zajede do kamenité hlíny a přihodí drn trávy na zelenavou kupičku. Donedávna nezáživný roh dvora ZŠ Kamenná stezka se vydává na novou cestu – nebo se na ni spíš vrací.

Inspirace z letní školy

Musí mít učitel na každou hodinu třicet různých příprav, aby výuku přizpůsobil všem dětem? I na tuto otázku hledala odpověď letní škola Eduzměny. Víc než padesát ředitelů a učitelů MŠ a ZŠ v Kutné Hoře strávilo tři dny pod vedením lektorek z 4K a Začít spolu. V čem se inspirovali?

„Nečekejte, že se potíže s výslovností vyřeší samy,“ apeluje logopedka Veronika Landová

Logopedka Veronika Landová navštívila ve spolupráci s Eduzměnou a MAP Kutnohorsko minulý školní rok 23 kutnohorských mateřských škol. Výsledek? Dvě třetiny vyšetřených dětí měly vyhledat pomoc logopeda. 

Graffiti a parkour místo školní akademie. Edufest očima ředitelky

Místo žáků na podiu a pasivních rodičů v hledišti, spontánní vystoupení a možnost se zapojit. Víc prostoru pro pokec, třeba u kávy. I tak vypadal červnový Edufest v Malešově. Jak se stalo, že tradiční akademie vykročila blíž komunitnímu setkání?

Říct o slovo víc

Suchdolští deváťáci se přes rok snažili koupit pro svoji školu šatní skříňky. Nakonec se na chodbě objevily. Jenomže bez nich, ne pro ně a už týdny postávají na chodbě nevyužity. Dohra projektu Řešíme společnou výzvu v ZŠ Suchdol nabízí inspiraci v několika rovinách. 

„Toxická“ škola. Jak ji poznat a co s tím?

Rozhovor s Danou Moree, která je takovým školním Zdeňkem Pohlreichem. Tam, kam si ji pozvou, pomáhá provětrat zajeté mechanismy školy a vede učitele a ředitele k tomu, aby si pojmenovali i ty největší kostlivce a dokázali zlepšit prostředí své školy.