Příběhy

Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení, i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.

Učení hrou aneb jak využít kostičky LEGO® jako výukovou pomůcku

Jak využít barevné kostičky LEGO nejenom ve volné hře, ale také jako pomůcku k rozvíjení nejrůznějších dovedností? Právě to měly možnost zjistit učitelky z mateřských škol na Kutnohorsku v rámci online semináře Učení hrou.

Nejprve musíme s ukrajinskými žáky vybudovat vztahy, až pak může být řeč o učení, říká ukrajinská psycholožka

V rámci projektu Duševní zdraví pro děti působí v ZŠ Zruč nad Sázavou už rok ukrajinská psycholožka Olesia Parkhomenko. Vyjíždí i na jiné školy. Jak konkrétně dětem pomáhá? Přečtěte si v rozhovoru.

Pro ukrajinské děti krize nijak neskončila

Ve zručské základní škole je ukrajinským dětem k dispozici jejich krajanka, psycholožka Olesia Parkhomenko. Zapojila se do projektu Duševní zdraví pro děti. Žena, která přišla s dcerkou vloni na jaře z Charkova, se stala důležitým komunikačním mostem mezi dětmi, rodiči a školou

 

Každé dítě by mělo vědět, co mu při učení pomáhá. A taky to dostat

Jedním ze slov skloňovaných snad ve všech plánech na rozvoj školství je individualizace. Úprava výuky podle potřeb jednotlivých žáků byla také námětem letní školy Eduzměny. Přečtěte si, jak takové učení vypadá v praxi.

Inspirace z letní školy

Musí mít učitel na každou hodinu třicet různých příprav, aby výuku přizpůsobil všem dětem? I na tuto otázku hledala odpověď letní škola Eduzměny. Víc než padesát ředitelů a učitelů MŠ a ZŠ v Kutné Hoře strávilo tři dny pod vedením lektorek z 4K a Začít spolu. V čem se inspirovali?

„Nečekejte, že se potíže s výslovností vyřeší samy,“ apeluje logopedka Veronika Landová

Logopedka Veronika Landová navštívila ve spolupráci s Eduzměnou a MAP Kutnohorsko minulý školní rok 23 kutnohorských mateřských škol. Výsledek? Dvě třetiny vyšetřených dětí měly vyhledat pomoc logopeda. 

Graffiti a parkour místo školní akademie. Edufest očima ředitelky

Místo žáků na podiu a pasivních rodičů v hledišti, spontánní vystoupení a možnost se zapojit. Víc prostoru pro pokec, třeba u kávy. I tak vypadal červnový Edufest v Malešově. Jak se stalo, že tradiční akademie vykročila blíž komunitnímu setkání?

Říct o slovo víc

Suchdolští deváťáci se přes rok snažili koupit pro svoji školu šatní skříňky. Nakonec se na chodbě objevily. Jenomže bez nich, ne pro ně a už týdny postávají na chodbě nevyužity. Dohra projektu Řešíme společnou výzvu v ZŠ Suchdol nabízí inspiraci v několika rovinách. 

„Toxická“ škola. Jak ji poznat a co s tím?

Rozhovor s Danou Moree, která je takovým školním Zdeňkem Pohlreichem. Tam, kam si ji pozvou, pomáhá provětrat zajeté mechanismy školy a vede učitele a ředitele k tomu, aby si pojmenovali i ty největší kostlivce a dokázali zlepšit prostředí své školy. 

Tyto webové stránky ukládají v souladu se zákony na vaše zařízení soubory, obecně nazývané cookies. Odsouhlaste prosím nastavení cookies souborů pro použití webu. Více informací zde.