Příběhy

Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení, i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.

Učení hrou aneb jak využít kostičky LEGO® jako výukovou pomůcku

Jak využít barevné kostičky LEGO nejenom ve volné hře, ale také jako pomůcku k rozvíjení nejrůznějších dovedností? Právě to měly možnost zjistit učitelky z mateřských škol na Kutnohorsku v rámci online semináře Učení hrou.

Nejprve musíme s ukrajinskými žáky vybudovat vztahy, až pak může být řeč o učení, říká ukrajinská psycholožka

V rámci projektu Duševní zdraví pro děti působí v ZŠ Zruč nad Sázavou už rok ukrajinská psycholožka Olesia Parkhomenko. Vyjíždí i na jiné školy. Jak konkrétně dětem pomáhá? Přečtěte si v rozhovoru.

Pro ukrajinské děti krize nijak neskončila

Ve zručské základní škole je ukrajinským dětem k dispozici jejich krajanka, psycholožka Olesia Parkhomenko. Zapojila se do projektu Duševní zdraví pro děti. Žena, která přišla s dcerkou vloni na jaře z Charkova, se stala důležitým komunikačním mostem mezi dětmi, rodiči a školou

 

Rodičovské rande ve školní jídelně

„Tati, dáš si kafe?“ ptá se osmák Michal svého otce ve školní jídelně v Suchdole. Je začátek listopadu a stravovna zdejší základky se rodiči jenom hemží. Pozvala je sem ředitelka školy Renata Novotná, aby si udělali vlastní názor na úroveň jídla...

Bez poznámek a úkolů na doma. Jak učí na inspirativní škole v Chrašticích?

Respektující vztahy, moderní výuka i čerstvě zrekonstruovaná budova lákají do ZŠ v Chrašticích i děti bydlící desítky kilometrů daleko. V rámci programu inspirativních návštěv, kterým Eduzměna pedagogům umožňuje sdílení příkladů dobré praxe i mimo region, se sem přijelo podívat deset učitelů z Kutnohorska.

Formativní přístup: cesta, jak učit efektivněji

Slovní hodnocení. Triády. Respektující výchova. Prevence syndromu vyhoření. To vše spojuje formativní přístup. Co přináší do výuky? A co si z něj můžeme odnést jako rodiče? Přečtěte si rozhovor s Ivetou Pasákovou.

Baruš Jeřábková: Děti on-line stejně jsou. Škola jim může pomoci strávit čas užitečně

Baruš Jeřábková je pedagožka, umělkyně a průkopnice digitálních technologií na školách. Je koordinátorkou a mentorkou kreativní a digitální výuky v Eduzměně, kde také od ledna povede nově vzniklé metodické centrum pro hudební a výtvarnou výchovu...

Kam dál? Eduzměna hostila svoji první konferenci

Takové vlaštovky se pražským Doxem proletěly zaručeně poprvé. Dva tucty barevných papírových ptáků vyslaly z pódia do sálu děti z Kutnohorska a do záhybů jim vepsaly jasný vzkaz: děti chtějí na školách ledacos jinak...

Každé dítě by mělo vědět, co mu při učení pomáhá. A taky to dostat

Jedním ze slov skloňovaných snad ve všech plánech na rozvoj školství je individualizace. Úprava výuky podle potřeb jednotlivých žáků byla také námětem letní školy Eduzměny. Přečtěte si, jak takové učení vypadá v praxi.

Tyto webové stránky ukládají v souladu se zákony na vaše zařízení soubory, obecně nazývané cookies. Odsouhlaste prosím nastavení cookies souborů pro použití webu. Více informací zde.