
Příběhy
Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení, i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.
Černé tabule s šik písmem a koutek k sezení vyvedený ze dřeva. Ovocné saláty, luxusní sendviče a výběr minerálek. (No, dobře, a také párek v rohlíku.) K tomu příjemná obsluha a lidové ceny. Tak vypadá nové školní bistro ve Zruči nad Sázavou. Rozjela ho tu v září „matka činu“...
Základní škola v Malešově patřila dříve spíše mezi ty klasické. Dnes tu děti dostávají stále větší slovo, přibývá času stráveného s rodiči a učitelé zavádějí jeden moderní prvek za druhým.
Jak na Hejného matematiku? Tady najdete praktické tipy, jak se v této metodě zorientovat. A inspirovat se můžete i v ZŠ Církvice, kde na toto téma uspořádali celoškolní kavárnu pro rodiče a příbuzné. Akce měla velký úspěch.
Jak využít barevné kostičky LEGO nejenom ve volné hře, ale také jako pomůcku k rozvíjení nejrůznějších dovedností? Právě to měly možnost zjistit učitelky z mateřských škol na Kutnohorsku v rámci online semináře Učení hrou.
Venkovní komunitní akce neodmyslitelně patří ke konci školního roku. Připravit vystoupení, dílničky nebo občerstvení stojí desítky hodin práce. Na mnohých školách volají na pomoc rodiče, a tím je více zapojují do dění ve škole.
V rámci minigrantů podpořila Eduzměna projekt Patroni v ZŠ Uhlířské Janovice. Jeho cílem je usnadnit dětem nástup do 1. třídy. Páťáci se stali pro jednotlivé děti z přípravky na celý školní rok parťáky. Provedli je po škole a formou scének jim ukázali, co se ve škole dělat má, a co ne.
Už více než rok pomáhá Eduzměna s koordinací aktivit dárců v oblasti vzdělávání ukrajinských dětí. Co konkrétně děláme? A na co je třeba zaměřit se do budoucna? Přečtěte se rozhovor s koordinátorkou projektu Ivanou Šenitkovou.
S lektorem Zdeňkem Dlabolou jsme se tentokrát zaměřili na rozdíl mezi hodnotícím a popisným jazykem. Ten úzce souvisí s formativním přístupem a může být užitečným komunikačním nástrojem nejen při učení, ale i v komunikaci doma, nebo v práci.