Příběhy

Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.

Káráte učitele? Nedivte se, že hledá na dětech chyby

„Říkáme, že je potřeba zajistit wellbeing dětí, ale zranění lidé neumějí udělat wellbeing. Nikomu. Potřebujeme udělat wellbeing učitelům, ředitelům, kteří ho začnou chtít tvořit dětem. Budou mít potřebu dělat to, co sami zažili,“ říká v rozhovoru Jana Stejskalová...

Jana Stejskalová: Online setkávání ředitele posílilo

„Lépe se přemýšlí, když jde řediteli o jeho školu a jiné to bude, když budeme řešit situaci na celém území, kde bude třeba zvolit společnou strategii. V tuto chvíli se pustit do takového tématu by bylo kaskadérství,“ říká Jana Stejskalová...

Workshop s řediteli: Neztrácejte sílu, dejme pozornost tomu, co se daří

„Ředitel školy je takový osamělý kapitán. A tady vidíme, že těch kapitánů je víc a řeší stejné problémy,“ říká s lehkým úsměvem ředitelka základní školy v Církvicích na Kutnohorsku Ludmila Hrušková, která přijela na druhé „živé“ setkání ředitelů...

Potřebuji pohled zvenku a sdílet, říká ředitelka školky

„Funkci ředitelky jsem vzala jako výzvu a úplně jsem nevěděla, do čeho jdu. Bylo to pro mě nové a první rok jsem to chtěla vzdát. Ale setkání s ostatními řediteli mě hodně povzbudila,“ říká ředitelka mateřské školky...

Ředitelka: Musíme vědět, kdo jsme, abychom pomohli rozvíjet učitele

„Nebojím se říct své potíže a slabé stránky. I když je pravda, že když jsme začínali, tak jsem spíš sledovala ostatní ředitele. Teď si vážím toho, že mohu být naprosto otevřená,“ říká ředitelka Základní školy Církvice Ludmila Hrušková...

Děti mají co říct, ale nenasloucháme jim

Jak se obléct na tiskovou konferenci nebo jaké otázky jsou už moc „na tělo“? To se měli možnost naučit žáci křesetické základní školy, kde Eduzměna uspořádala setkání dětí...

Vadí mi známkování. Jsou to jen čísla

„Nepotřebuju vědět, co znamená dělenec a dělitel, chci dělat hudbu. Nevím, proč se nemůžeme učit základy z matiky, češtiny a angličtiny a v ostatních hodinách by se každý rozvíjel v tom, co ho baví,“ říká čtvrťačka Berta. Na svůj věk má jasno.

Fyziku učí jinak, s brčkem a modelínou

Fyzikářka Jana Červená se vždy snažila hledat cesty, jak udělat svůj předmět pro děti atraktivní. Nyní svou vášeň předává nejen dětem, ale zážitkové semináře Elixíru zprostředkovává i dalším učitelům. 

Paní fyzikářko, odpouštím vám

Ve škole jsem neměla ráda dva předměty: fyziku a matiku. Kdyby mi někdo před pár měsíci řekl, že budu psát reportáž ze semináře fyzikářů, hodně by mě ta představa pobavila.