
Již od svých studijních let na konci 90. let minulého století jsem se zajímal o inovace ve vzdělávání. S přibývajícím věkem, zkušenostmi a přicházejícími možnostmi jsem se v nich začal i angažovat a podporovat je. Eduzměnu vnímám jako komplexní projekt integrující dosud shromážděné inovativní zkušenosti pro zlepšování vzdělávání na určitém území, a proto jí velmi fandím.
Martin Chvál vystudoval teoretickou fyziku na Matematicko-fyzikální fakultě a pedagogiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. V současné době vyučuje pedagogiku budoucí učitele na Matematicko-fyzikální fakultě, na Pedagogické fakultě vyučuje kvantitativní metodologii pro psychology a tvorbu a vyhodnocování testů.
Dlouhodobě se věnuje tématům autoevaluace i externí evaluace škol, hodnocení žáků. Je konzultantem a spoluřešitelem v řadě výzkumných a rozvojových projektů především v otázkách metodologických a statistických s přesahem do různých oblastí (vedle pedagogiky i do psychologie či zdravotnictví). Je autorem a spoluautorem řady odborných i popularizačních článků a knih, např. Na naší škole nám záleží.
Angažuje se v oblasti vzdělávání na celostátní i místní úrovni. Je členem Nezávislé odborné komise – poradního orgánu MŠMT pro posouzení validity didaktických testů Jednotné přijímací zkoušky a státní maturity, členem redakční rady odborného časopisu Pedagogika, členem České asociace pedagogického výzkumu.