Roman Švaříček

Jako pedagogický optimista věřím, že věda může zásadně přispět ke zlepšení vzdělávání. A to za dvou podmínek: zaprvé, pokud se vědci spojí s praxí a odborníky ze škol, a zadruhé, pokud změny budou stavět na empirických datech, stejně jako to dělají architekti Eduzměny. Tento unikátní projekt je pro mě důkazem, že spolupráce vědců, škol a dalších organizací může vést k reálným a udržitelným změnám.

Roman Švaříček je absolventem Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, kde získal magisterský titul v oboru pedagogika a filozofie a doktorský v oboru pedagogika. Od roku 2007 působí jako odborný asistent na Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, kde se zaměřuje na kvalitativní výzkum, výukovou komunikaci a profesní rozvoj učitelů. Vedle projektů základního výzkumu se podílel i na intervenčních výzkumech zaměřených na změnu výuky směrem k dialogickému vyučování, které je více kognitivně náročné a zapojuje všechny žáky dané třídy. Má rovněž zkušenosti z aplikačních projektů, například se podílí na výzkumu zlepšení diagnostiky dyslexie pomocí eye-trackingu a nástrojů umělé inteligence. Ve své kariéře publikoval řadu vědeckých prací a je spoluautorem několika monografií, včetně knihy Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Je členem českých i zahraničních výzkumných organizací a působí v redakčních radách několika odborných časopisů.

Tyto webové stránky ukládají v souladu se zákony na vaše zařízení soubory, obecně nazývané cookies. Odsouhlaste prosím nastavení cookies souborů pro použití webu. Více informací zde.